ادامه دفتر چهارم، یا شاید پنجم..

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

برای ترتیب

فقط برای اینکه ذهنم مرتب بشه اینو مینویسم که:


کوانتوم 2: نیمه ی آخر فصل 6، یعنی از اثر زیمان به این طرف رو نخوندم هنوز

فصل 7، روش وردشی رو خوندم و تقریبا خوب خوندم

فصل 8، تقریب WKB رو هم خوندم و بلدم. ولی شاید بهتر باشه یخورده سوال  بیشتر حل کنم، چون اینطوری که پیدا بود استاد ها خیلی به WKB علاقه مندند.

فصل 9 هم اختلالات وابسته به زمان و این چیزا بود که کلییی وقت ازم گرفت ولی اونم بلدم. یکم سوال شاید.

فصل 10 هم، تقریب ادیاباتیک رو یکم گفتم فقط. و یذره هم تصویر های دیگه ی کوانتوم مکانیک، اونم در حد تعریف. که اونارم بلدم.

یعنی برای کوانتوم همون فصل 6 رو بخونم، از بقیه ش سوال حل کنم، به خدا هم توکل کنم درست میشه فک کنم. ولی فکر نمیکنم مثل ترم پیش خوب بشه نمره م اونقد؛ که خب اینجاش دیگه واقعا  به جهنم.


الکترومغناطیس 2: فصل 9 رو شروع کردم به خوندن و تا آخرش مردم. آخرشم تموم نشد. حالا قراره بقیشو با هم بخونیم.

فصل 10 و 11 رو خوندم. پتانسیل های تاخیری و تابش. کلیاتش آسون بود، محاسبه ی فرمولاشم که نمیاد توو امتحان دیگه. خوبه به نظرم اگه یکم سوال حل کنم.

فصل 12 هم الکترودینامیک نسبیتی عه، که فعلا گذاشتم اول فضا زمان بخونم اون قسمت رو، بعد بیام سراغ این. نگران این قسمتش هم نیستم اصلا، چون آسونه به نسبت.

کلا الان احساسِ بدِ دیروزم نسبت به الکترومغناطیس از بین رفته.


سماوی: واقعا ایده ای ندارم. با اسطرلابم بلد نیستم کار کنم. اینو از بچه ها میخوام بپرسم یاد بگیرم.

بقیه ش رو، امروز دوست دارم مباحث قبل میانترم رو بخونم، و اگر شد بعد ممیانترم رو شروع کنم. نشد هم که هیچی، فردا میخونم.


فضا زمان: بلد نیستم، مخصوصا بعد از میانترم رو. ولی خب قبل از امتحانش وقت زیاده... شاید یکی دو روز توو فرجه اینو بخونم اصلا.


ریاضی فیزیک 3: بلد نیستم ولی نگران هم نیستم. قسمت های سختش بران همون هندسه دیفرانسیل بود که برای میانترم خوب خوندم. اونو باید مرور کنم، توابع خاص هم یک روز اینا شاید وقت بگیره ازم که اونم میخونم ایشالا.


خلاصه اینکه من استرس کوانتوم و الکترومغناطیس و سماوی داشتم که دو تا اولی تا حدودی رفع شدن(البته کاملا از بین نرفتن! ولی خب خوندم دیگه، خودمو که نمیخوام پاره کنم برا یه مشت امتحان). ولی سماوی با تمام قدرتش هست هنوز.


امروزم کم خوندم، ولی تمرکز داشتم، حداقلش اینه که اذیت نشدم. حالا برم ببینم با سماوی چه گلی به سرم باید بزنم.

  • ۹۸/۰۳/۱۹

نظرات (۱)

کوانتوم زتیلی میخونی؟
الکمغ که حتما گریفیثه نه؟
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی